اولیا با انتقاد از تاخیر دولت در تشکیل وزارت ورزش و جوانان عنوان کرد:

هرگونه برداشت وجهی از منابع درآمدی دولت برای استفاده در سازمان‌های ملزم شده به ادغام، خلاف قانون است

عضو فراکسیون ورزش مجلس تأخیر دولت در روشن کردن تکلیف وزارت ورزش و جوانان را بی اعتنایی به تصمیم‌ها و مصوبه‌های مجلس دانست و تاکید کرد: مجلس در سال جهاد اقتصادی قاطعانه با تخلف‌ها برخورد می کند.

"علی اکبر اولیا" در گفت‌و‌گو با خانه‌ملت با انتقاد از تاخیر دولت در تشکیل وزارت ورزش و جوانان اظهار داشت: تصویب طرح تشکیل وزارت ورزش و جوانان در مجلس با توجه به نیاز کشور در این حوزه انجام گرفته و بی توجهی دولت به این مصوبه در واقع بی توجهی به این نیاز جوانان است.

نماینده یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اقدمات دولت در سال گذشته همچون معرفی سرپرست سازمان ملی جوانان، با توجه به اینکه این سازمان باید در وزارت ورزش و جوانان ادغام می‌شد، شائبه بی توجهی دولت را به مصوبه تشکیل این وزارتخانه پررنگ‌تر کرده است.

 

حذف سازمان ملی جوانان و سازمان تربیت بدنی از بودجه 90

طراح اولیه طرح ایجاد وزارت ورزش و جوانان تأکید کرد: در برنامه بودجه 90 اعتبار سازمان‌های تربیت بدنی و ملی جوانان، با توجه به پیشفرض این برنامه درباره ادغام آن‌ها و ایجاد وزارتخانه‌ای مستقل، لحاظ نشده است.

اولیا این اقدام را خلاف قانون دانست و ادامه داد: هرگونه برداشت وجهی از منابع درآمدی دولت برای استفاده در سازمان‌های ملزم شده به ادغام، خلاف قانون است و مجلس در سال جهاد اقتصادی، قاطعانه با تخلف‌ها برخورد می‌کند.

 

ایجاد وزارت ورزش و جوانان از اول خرداد

عضو کمیسیون عمران مجلس، با بیان این‌که هزینه‌ اداره دوماه اول سال 90، بنابر تصمیم مجلس، طبق برنامه بودجه 89، محاسبه می‌شود، توضیح داد: با توجه به این تصمیم مجلس، می‌توان با مسامحه اداره دو سازمان تربیت بدنی و ملی جوانان را براساس بودجه سال گذشته پذیرفت.

وی تأکید کرد: وزارت ورزش و جوانان بی تردید با پایان یافتن اردیبهشت‌ماه و آغاز عملیاتی کردن برنامه بودجه امسال تشکیل خواهد شد، زیرا منابع اعتباری آن در بودجه 90 تنها با عنوان دقیق وزارت ورزش و جوانان قابل پرداخت است.

عضو فراکسیون خط امام مجلس با یادآوری نامه "علی لاریجانی"، رئیس و "محمدرضا باهنر"، معاون نظارت مجلس شورای اسلامی، بر لزوم تشکیل این وزارت‌خانه در یک‌ماه آینده تأکید کرد و ادغام آن را با وزارت‌خانه‌های دیگر همچون وزارت رفاه، ناکارآمد ارزیابی کرد.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا